Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Muisteluja raksan alkuvaiheesta

12.4.2012


Heissan, nyt ajattelin vaihteeksi taas laittaa tällaisen muistelupostauksen, kun olen niitä jo valmiiksi tehnyt odottamaan sopivaa väliä. Raksalla tehdään parhaillaan aluskatteita, mutta kuten lukijat tietävät, prosessimme on ollut pitkä. Viime vuoden juhannuksen aikoihin, kun tontin pintatyöt oli tehty, alkoivat mieheni ja appiukkoni rakentamaan sekä talon että tallin anturoille valumuottia. Mikä ihmeen antura? No en minäkään tiennyt, ennenkuin mies selitti....se on siis kivijalan alla oleva betonitaso. Se talon ihan alin osa, jonka päälle kivijalka sitten muurataan. Jotta antura voitiin valaa oikeaan mittaansa ja oikeaan kohtaan, sille piti toki ensin rakentaa valumuotti puusta. Kysyin juuri mieheltä, miltä se tuntui aloittaa rakentaminen tuossa vaiheessa? Tuumasi, että  olihan se ihan jännää, mutta miltä se rehkiminen nyt kesähelteessä hikimärkänä voi tuntua?! Eihän se työnteko mitään herkkua ole, tai herratkin sen tekisi! Sivustakatsottuna, vaimon näkökulmasta, oli kuitenkin aika mahtavaa hahmottaa talon ääriviivat maastossa. Mies teki ja minä kuvasin...niinhän se menee! ;)




Koska rakentaminen oli alussa ja lähtenyt hyvään vauhtiin, alkoi isä olla paljon pois kotoa. Käytiin tontilla moikkaamassa toki vähän väliä. Alussa minä ja Elia kriiseiltiin ja ikävöitiin isää, mutta sitten siihen "raksalesken" elämäänkin alkoi tulla oma rutiininsa ja lapsetkin vähitellen tottuivat uuteen äitikeskeiseen arkeen. Aloitin näihin aikoihin myös tämän blogin, mikä antoi minulle inspiraatiota ja voimia yksinäisiin päiviin. Minulla oli jokin oma juttu, mitä odottaa lasten mentyä nukkumaan. Aika blogin äärellä vierähti vauhdilla ja minun ei tarvinnut enää laskea minuutteja, koska mies tulisi kotiin. Lopulta kävikin niin, että aloin kovasti nauttia omasta ajastani ja olin jopa iloinen, kun sain tehdä kotona ihan mitä itse tykkäsin. :)



Nyt kuitenkin raksa-asiat odottaa, pitää lähettää pari tarjouspyyntöä!
Kunpa saisimme keittiön ja takan pian päätettyä.



Ei kommentteja:

Proudly designed by Mlekoshi playground