Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hyötypuutarhasta inspiroituneena

27.8.2013


Kiitos taas ihanista kommenteista, joita olette jättäneet. Mukava kun saitte kuulla vähän mun ja mieheni häätarinaa, joka on jäänyt ihanaksi muistoksi sydämeeni. Elämä on niin kallisarvoinen lahja, varsinkin kun sen saa jakaa rakkainpansa kanssa! <3

Koen pientä pahaa omaatuntoa, kun en meinaa ehtiä kommentoida teille aina takaisin. Tämä blogi on muodostunut mulle nyt vähän sellaseksi jutuksi, et tuun tänne postaileen vähän harvemmin kuin ennen ja ainoastaan silloin, kun sille päälle tuun. En jaksa ottaa enää minkäänlaisia paineita blogista...teen tätä vaan, kun siltä tuntuu (= alkuinnostus on tainnut hiipua). Opettajan ja äidin roolissa sekä nettikaupan pyörittämisessä ja kehittämisessä on yhdelle naiselle tarpeeksi jo puuhasteltavaa sekä haastetta! ;P Mut siis kiitän ja kumarran kuitenkin jokaista, joka jaksaa vaivautua kirjottaan jotain palautetta mulle. Se tuntuu aina hyvältä ja antaa eloa blogille! On mulla mukavia lukijoita, sen olen huomannut!! <3

Täällä on oikeen puutarhainnostus iskenyt. Seuraavat postaukset onkin sitten enempi tätä pihaelämää.
Viikonloppuna olin mummolassani poimimassa tyrnejä, kun 80v. mummoni ei enää jaksa ja ei hänen ole viisasta kiivetäkään tikkailla enää niin korkealle. Mummoni elelee yhä kotonaan papan kanssa (83v.) ja he voivat muuten ihan hyvin ja ovat pirteitä. Mummoni on mulle ollut niin inspiroiva esimerkki monessa asiassa. Hän on kädentaitaja ja olen ylistänyt hänen ompelutaitojaan täällä varmaan ennenkin. Mummolla on myös maailman ihanin puutarha, joka on aina yhtä inspiroiva!! <3 Ja onhan se rakas, kun siellä olen lapsuudessani paljon leikkinyt. Se on kuin jokin salainen puutarha, jossa on paljon tiheitä salareittejä ja kujia (ja paljon herkkuja). Mummo häärää puutarhassaan edelleen hellehattu päässä ja jaksaa jopa yhä pitää kasvimaata. Siellä kasvavat tyrnitkin jo monta metriä korkeissa puissa kuin jossain eksoottisessa maassa. Olin ihan fiiliksissä noiden puiden katveessa marjoja poimiessani. Aurinko paistoi lämpimästi ja oli hyvä viettää leppoista aikaa pihalla isovanhempien kanssa. Lapsetkin kun olivat iskän kaa jääneet kotiin, niin sain paistatella päivää ihan rauhassa. Tuli niin nuoruus mieleen, kun lukiolaisena tytönhepakkona tapasin koulun jälkeen aina joskus pyöräillä mummolaan. Ihanaa kun siellä ei ole mikään muuttunut, vaikka oma elämä on mennyt vauhdilla eteenpäin niistä ajoista. <3


Tyrnejä sain nyt talveksi säilöön hyvän annoksen. Niillä toivottavasti saan pidettyä flunssan poissa!
Tyrniresepteihin koitan palata sitten talven mittaan. Aion kokeilla tehdä marjoista uusia juttuja.
Iloisin terveisin,
Miia


Ei kommentteja:

Proudly designed by Mlekoshi playground