Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Itsetutkiskelua & kodin onnea

3.9.2013



Paljon olisi asiaa, mutta ajattelin nyt vain jakaa pienen palan ajatuksiani tältä päivää. Oli kiva kuulla eräältä lukijalta jokin aika sitten palautetta blogistani, että miltä tämä blogi vaikuttaa (sitä kun on vaikea itse arvioida omaa työtään). Olen koittanut olla miettimättä, millaisen kuvan itsestäni annan. Hulluksihan siinä tulisi. Pyrin olla vaan aito ja sopivasti avoin. Mä oon aika perfektionistityyppi luonteeltani, mut toisissa asioissa tosi huithapeli ja boheemi. Haluan tehdä yleensä joka asian johon ryhdyn hyvin ja täysillä - toki intressieni ja intohimon mukaan. Kaikkea ei kuitenkaan jaksa ja tarvikaan tehdä aina sata lasissa. Joka pilkkua ei tarvitse viilata. Blogissa varsinkaan, kun on tärkeempääkin viilattavaa. Tän blogin pitäminen on mulle itelle viihdettä; niin rentouttavaa ja inspiroivaa, että en koe tätä suorittamiseksi. Mut siis tosiaan siitä palautteesta....oli tosi kiva kuulla, et tää blogi ei vaikuta kuitenkaan liian kiiltokuvamaiselta ja täydelliseltä, vaan elämänmakuiselta. Ootko samaa mieltä? Olisi mulla paljon negatiivistakin sanottavaa monesta asiasta, mut sitä pyrin välttämään. Joten mistähän se "elämänmaku" sitten tulee? Sitä vaan mietin. En tiä itekään miten oon siinä onnistunu, vai oonko? No ehkä se on vaan mun tavassa katsoa tätä elämää. Oon mielestäni melko realistinen haaveilija. Unelmia (isojakin) pitää aina olla, mutta elämän ei tarvitse mennä niiden mukaisesti. Elämää kun ei voi hallita. Olenhan mä kertonut teille vaikeuksistanikin jonkin verran. Kyllä mäkin olisin villeissä unelmissani halunnut saada vaikka 7 lasta ja muuttaa Aucklandiin, mutta meille on annettu kaksi ja me asutaankin nyt niin pienessä suomalaisessa pitäjässä, että teistäkään ei moni edes löytäisi tänne! ;) En nyt tiedä mikä mun pointti tässä pohdinnassa on, mut oon siitä iloinen, jos pystyn pitää tän blogin todellisuudentuntuisena - ja kuitenkin kauniina! On siinäkin vaan haastetta, jos sitä jaksaa alkaa miettimään. Mä en jaksa miettiä, joten omalla painollaan mennään. Toiset tykkää ja toiset ei, eikä se mitään. Kauneus on katsojan silmässä! ;P Kiitos teille, jotka ootte pysyneet mukana. On ollu niin kiva kulkea tätä matkaa teiän kanssa - kiitos kommenteista ja mukanaelämisestä! Ja jos taas jotakin teistä ärsyttää tämä elämän kauneus, niin muista, että se on ainakin meillä kovalla työllä saavutettua. Ideaalin takana on ollut itkua ja pettymyksiä. Ei olla mieheni kaa kumpikaan synnytty kultalusikka suussa. Ollaan raivattu tiemme elämässä ja yhteiskunnassa sitkeesti unelmaamme tavoitellen. Monikaan asia ei ole mennyt niin kuin olemme luulleet tai suunnitelleet. Mikään ei ole ollut meille itsestäänselvyys. Jumala varjele, ettei niin koskaan kävisikään.  

Meidän Elia-poikakin on melkoinen mietiskelijä. Hän istuu tässä rapuilla ja ei edes huomaa mua. Mitä lienee niin hartaasti miettivän? Mä oon niin onnellinen meidän kodista ja tän paikan omasta rauhasta. Voin rentoutua mieleltäni saman tien, kun saavun väsyneenä töistä kotiin. Samoin lapsetkin nauttii vaan vapaasti kulkea pihalla, lähimetsissä puolukoita syöden tai hiekkateillä pyöräillen. En usko, että tullaan koskaan tarvitsemaan mitään mökkiä, kun kotonakin päsee niin hyvin irti. Pois kaikesta hälinästä luonnonhelmaan. Ihmiselle on tärkeetä löytää se oma paikka, on se sitten koti tai kesämökki, missä on hyvä olla!


Ihan normaalia arkea mekin täällä eletään. Mulla on lojunu ompelukone keittiönpöydällä kohta kaksi viikkoa, kun piti vain fiksata pojan revenneisiin housuihin yksi paikka. ;)


Arki on parasta,
Miia


5 kommenttia:

Nina kirjoitti...

Hei!

Pidän blogistasi, koska siinä on kuvattu ja kerrottu kauniita ja inspiroivia asioita ilman sitä kiiltokuvamaisuutta. Ei tule sellainen tunne, että se olisi teennäistä tai pintakiiltoa. Se elämän maku tulee jotenkin siitä aitouden tunteesta ja blogin "hengestä", sitä on oikeastaan aika vaikea kuvailla.

Alunperin aloin lukea blogia säännöllisemmin, kun ihastuin makuusi ja "silmääsi" etenkin noissa sisustusasioissa, mutta muussakin. Omaa silmää miellyttää hyvin samanlaiset jutut.

Satu Saari kirjoitti...

Eipä löytäs meillekään jos ei nelostie kulkis vierestä! :D

Amile kirjoitti...

Ihana kirjoitus! Tykkään blogistasi juurikin tällaisena. =)
PS. sinulta tilaamani tapetit ovat edelleen rullassa odottamassa pääsyä seinälle =) jospa tässä pian innostuis senkin homman tekemään.

Anonyymi kirjoitti...

IHANA BLOGI SILULLA, VIIHDYN TÄÄLLÄ.. TYKKÄÄN KUVISTA & TEKSTEISTÄ :) JATKA SAMAAN SULOISEEN TYYLIIN..TOIVOO, REETTA

Miia kirjoitti...

Heippa Reetta, Amile, Satu ja Nina, kiitos kun piristätte mua ihanialla kommenteilla <3 Ja kyllä sitä vaan välillä tuota rohkaisua niin kaipaa! Kiitos <3

Proudly designed by Mlekoshi playground