Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Own  Space

8.3.2015



Viikko sitten kävin anopin kanssa hiihtoloman lopuksi Ikeassa. Tarkoituksena oli hakea tämä ihana tietokonepöytä uudelle koneelleni. Olen vähitellen hivuttautunut pc:stä appleistiksi ostamalla ensin iphonen, sitten ipadin ja nyt lopulta iMacin. Kyllä oli kiva saada viimeinkin ihan ikioma työkone, kun tähän asti on pitänyt "tapella" miehen kanssa yhdestä ikivanhasta pc:stä. Se on jotenkin ironista, että olen perustanut nettikaupan ja blogin sillä vanhalla pikkunäytöllä tihrustaen, kun joku toinen ei tohtisi perustaa nettiyritystä vaikka olisi kaikki hienot, viimeisintä huutoa olevat pelit ja vehkeet, ns. puitteet kohdillaan! Vaatimattomuus ei kuitenkaan tarkoita sitä, että pitää tehdä huonoa laatua. Mä oon muutenkin aloittanut tän mun yrittämisen sillai realistisesti hissukseen edeten, vähitellen kasvattaen toimintaa ja resurssejani sen mukaan, kun siihen on tullut mahdollisuus. Kun aloitimme vielä perheenä rakentamisen samassa rytäkässä kun minä yrittämisen, niin lainaa ei voitu ottaa kuin edellä mainittuun. Jos joku siis kysyisi, että voiko yrityksen perustaa ilman alkupääomaa ja lainaa, niin sanoisin, että voi. Rohkeutta ja uskoa unelmiin se vain vaatii (ja monia valvottuja öitä ruudun ääressä)! ;) Tämä hieno  tietokone on mulle siis sitäkin isompi juttu, kun olen sen itse tienannut omalla sitkeällä työlläni. Se on jonkinlainen henkilökohtaisen saavutuksen symboli. Nyt kun mulla on oma työpiste kodin sydämessä, olohuoneessa, niin tästä on hyvä jatkaa Niittylä Homen sivujen fiksailua ja teidän palvelemista sisustuksen kauniissa maailmassa. :) Oon tästä kokonaisuudesta niin innoissani! <3

pöytä Ikea | tuoli, kultainen kori ja amppeliruukut Niittylä Home

Nettikauppaan saapuneet uutuudet enteilevät jo kevättä. Nämä ihanat posliiniset amppeliruukut löysivätkin heti paikkansa tietokonenurkkauksestani. Ruukuissa on kivat puupallokoristeet ja näyttävät nahkamaiset ruskeat narut. Tykkään kovasti! Molemmat ruukut löydät TÄÄLTÄ.





Ei ole kyllä ihan helppoa opetella koneen käyttöä ihan alusta, kun olen vuosien ajan tottunut käyttämään vain pc:tä ja Windowsia. 
Mutta kyllä kai se tästä, netti auttaa ja kärsivällisyyttä taas kasvatetaan! :)


Nyt tekisi mieli kysyä, mikä teistä on macissa hienointa? Mistä ohjelmista te esim. tykkäätte eniten? Millä muokkaatte kuvanne? Mulle oli helpotus huomata, että Photoscape kuvanmuokkausohjelmaa saa nykyisin myös maciin, sillä olen tottunut muokkaamaan sillä kuvani nopeasti ja helposti. Photoshopia tarvitsen enää harvemmin. Täällä harjoittelu koneen kanssa siis jatkuu....

Miia




4 kommenttia:

Ellis kirjoitti...

Heippa! Hieno kokonaisuus on tuo sinun työpiste :)
Mullakin on ollut omppu-koneet käytössä pitkään ja tykkään.
Helppous ja nopeus on ehkä ne ekana mieleen tulevat jutut, kun miettii, mikä niissä on se, mistä tykkään. Mulla aikanaan helpotti siirtymistä pc:stä maciin se, että olin aika vähän ylipäänsä tehnyt juttuja koneella, joten ei ollut kovin paljoa asioita, mistä piti oppia pois. :)
Mä käytän useimmiten kuvien käsittelyyn pixlr-ohjemaa, se on simppeli ja nopea, ilmaiseksi ladattavissa myös.
Kivaa naistenpäivää ja maaliskuuta!

Miia kirjoitti...

Kiitos ohjelmavinkistä, pitääpä tutustua :)
Joo tää mac vaikuttaa selkeältä ja simppeliltä...joidenkin mielestä se voi olla huono juttu, mut mäkin tykkään! Mukavaa maaliskuuta sinullekin! :)

Anonyymi kirjoitti...

Näyttää mukavalta! haaveilen omasta työkoneesta ja tilasta, meillä mies ja lapset on valloittaneet mun työpisteen...
-Suvi

Kesäpäivä kirjoitti...

Käytän ompun tietsaa ja puhelinta :). Tykkään molempien helppoudesta ja siitä että voin muokata niitä itselle sopiviksi sovellusten avulla. Nämä kaksi toimivat yhdessä loistavasti! En ole mikään hyvä elektroniikan kanssa,mutta näitä osaan käyttää ;)

Hieno työpiste sinulla! Kyllä kelpaa olla koneella!

Proudly designed by Mlekoshi playground