Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Proteiinisalaatti

4.3.2015




Tässä elämäntapamuutoksessa olen innostunut kokeilemaan myös uudenlaisia kasvispohjaisia tuotteita korvaamaan perushiilaripastaa- ja riisiä. Olen tykännyt lisätä GoGreenin Quinoa salaattiini antamaan potkua ja proteiinia. Knivo on tuo riisin näköinen ruokakasvi, joka on luonnostaan gluteeniton ja siinä on runsaasti proteiinia ja kuituja. Kvinon siemeniä kypsytetään n. 15 min. Ne kannattaa maustaa hyvin esim. chilillä tai currylla, ihan millä vain mielimaullasi, sillä itsessään kvino on muuten aika mauton. Tässäpä siis yksi mun lempparisalaatti, "sekametelisoppa", joka on varma vatsan täyttäjä. Lisään rucolasalaattipohjaan jäähdytetyt kvinon siemenet, aurinkokuivattuja tomaatteja, paprikaa, avocadoa, auringonkukansiemeniä, kirsikkatomaattia, hiukan raastettua porkkanaa sekä keitettyjä papuja. Päälle lorautan kunnon öljyä ja puristan sitruunaa. Nam. Tämän salaatin päälle oikeasti jaksaa tehdä vaikka kunnon treenin. Muuta ei ruuaksi tarvita.

1 kommentti:

Hanna-Riikka - Ninian maailmassa kirjoitti...

Oi, nam!!! Tätähän on pakko kokeilla. Ihan uusi tuttavuus moinen minulle. Mukavaa iltaa :)

Proudly designed by Mlekoshi playground