Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanttarellipizza

14.10.2016


Tämä syksy on hellinyt mun makunautintoja hyvällä sienisadolla. Olen löytänyt hyvin kanttarelleja jopa pakkaseen asti. Ihaninta on kuitenkin leipoa kotona gourmet kanttarellipizzaa. Se on niin hyvää valkoviinin kanssa! Putsattuani sienet paistan niitä tuoreen valkosipulin ja voin kanssa ensin vähän pannulla, sekä maustan niitä vähän suolalla ja pippurilla. Tämä esikypsennys ennen uuniin laittoa voimistaa mielestäni niiden ihanaa makua ja sienistä tulee rapeampia. Eikö muuten mulla ole aika pysäyttävän hienot näkymät keittiön laseista? :)



Mä tykkään laittaa kanttarellit pizzaan pelkästään ilman muuta lihaa, koska ne ovat niin lihaisia ja maukkaita, että en halua peittää niiden makua kinkun tai jauhelihan alle. Se on toki makuasia, mutta itse ajattelen, että hyvien raaka-aineiden kanssa less is more. Mun vakiopizzassa pitää myös olla juuston alla rucolaa, aurinkokuivattuja tomaatteja ja kirsikkatomaatteja. Vähän parempi juustokin, kuten parmesaani, kruunaa pizzan!


Tänään täällä pohjoisessa päästiin syysloman viettoon. Oon tehnyt viime viikkoina niin hullun lailla töitä, että loma tulee todella tarpeeseen. Vielä pari päivää urakoin kotona kokeiden ja arviointien kanssa, mutta sitten aioin kyllä leipoa vaikka lisää pizzaa ja chillata hyvien leffojen äärellä! 

Kauniita kirpsakoita syyspäiviä,
Miia



1 kommentti:

Jossu kirjoitti...

Onpa herkullisen näköistä pizzaa! Täytyy laittaa to do-listalle ehdottomasti :) Kauniit maisemat myös, hyvää lomaa!

Proudly designed by Mlekoshi playground